H0

7510064 Roco Elektrische locomotief BR 103 DB met geluid

Artikelnummer
7510064
Schaal
1:87 H0
Type
Elektrische locomotief
Maatschappij
DB - Deutsche Bahn AG
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
€ 335,00
Inclusief belasting
Aantal
Op voorraad 1 Item

Productdetails

Artikelnummer
7510064
Schaal
1:87 H0
Type
Elektrische locomotief
Maatschappij
DB - Deutsche Bahn AG
Tijdperk
IV
Land
Duitsland
Besturing
Digitaal met sound
Nem schacht
Ja
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
Bedrijfsnummer
103 002-2
Omschrijving

Elektrische locomotief 103 002 van de Deutsche Bundesbahn.

■ Voorserieversie met schaarstroomafnemers

■ Bedrijfsstatus: tot 1976

■ In digitaal bedrijf met individueel schakelbare koplampen of achterlichten, cabineverlichting en machinekamerverlichting

■ Passende locomotief bij de D 377 “Hispania-Express”, art.nr. 6200051, 6200052, 6200053

■ Z21-cabine beschikbaar

Ter gelegenheid van de Internationale Transporttentoonstelling in München in 1965 liet de Deutsche Bundesbahn voor het eerst regelmatig treinen rijden met snelheden tot 200 km/u. De vier locomotieven van de serie E 03 werden vervolgens zowel voor testritten als voor bijzonder snelle TEE- en F-treinen ingezet. Met de levering van de locomotieven van de serie 103.1 gingen de voorserielocomotieven steeds vaker in testdienst. Vanaf de zomer van 1974 waren alle 103's uit de pre-serie gestationeerd in het depot Hamburg-Eidelstedt. Naast drie paar sneltreinen naar Neurenberg en München stonden ook sneltreinen naar Lüneburg, Hannover, Hildesheim en Bremen op het programma. Langeafstandsreizen werden geleidelijk geëlimineerd, hoewel er wel ongeplande sneltreinoperaties plaatsvonden. In het najaar van 1979 eindigde het gebruik van de serie 103.0 voor reguliere treinen en werden alle vier de locomotieven definitief overgedragen aan de testdienst van de Deutsche Bundesbahn.

Replica van de 103 002 zoals deze tot september 1976 in dienst was. Vervolgens kreeg het UIC-aansluitingen, handgrepen en ergonomische treden aan de voorkant. Een jaar later volgden eenarmige stroomafnemers, voordat in het najaar van 1980 de schorten onder de bufferbalken definitief werden verwijderd. Het model is bij uitstek geschikt om een geplande serie 103 te vervangen voor de 160 km/u sneltrein “Hispania”.

Lengte over buffers 224 mm.