H0

37509 Märklin Stoomlocomotief BR 56 DR/DDR

Artikelnummer
37509
Schaal
1:87 H0
Type
Stoomlocomotief
Maatschappij
DR - Deutsche Reichsbahn
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
€ 413,00
Inclusief belasting
Aantal
Op voorraad 1 Item

Productdetails

Artikelnummer
37509
Schaal
1:87 H0
Type
Stoomlocomotief
Maatschappij
DR - Deutsche Reichsbahn
Tijdperk
III
Land
Duitsland
Besturing
Digitaal met sound
Nem schacht
Ja
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
Bedrijfsnummer
56 765
Omschrijving

Goederentrein-stoomlocomotief uit serie 56.2-8 van de Deutsche Reichsbahn (DR) in de DDR. Omgebouwde Pruisische G 8.1 met voorloopas. Met Reichsbahn-lampen en belsysteem. Steenkoolsleeptender type 3T 16,5. Bedrijfsnummer 56 765. Zoals in gebruik rond 1966.

Uitgevoerd met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel. 4 aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Voorbereid voor rookgarnituur 72270. Met de rijrichting wisselend tweepuntsfrontsein en rookgarnituurcontact in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met warmwitte ledlampjes. Gemonteerde windleiplaten. Vast kortkoppelingsmechanisme tussen loc en tender. Achter bij de tender en voor bij de locomotief kortkoppeling met NEM-schacht. Veel afzonderlijk gemonteerde details, zoals leidingen en zandvalbuizen. Zuigerstangafschermingen, remleidingen, gestileerde schroefkoppelingen en een decalset voor voorbeeldgetrouwe opschriften op de windleiplaten worden meegeleverd.

Lengte over de buffers 21,1 cm.

Digitale functies: 

* Nieuwe mogelijkheden van het Centraal Station 2 (onderdeelnr. 60213, 60214 of 60215) met de software-update 4.2

**Nieuwe mogelijkheden en functies van het Mobile Station 2 (onderdeelnr. 60657/66955) met de software-update 3.55

De 56 765 van de DDR-Reichsbahn is een absoluut unicaat. Deze ontstond in juni 1939 door ombouwen van de ex-Pruisische G 8.1 (DRG 55 4131) door de DRG, om de rij-eigenschappen van de vierkoppelaar te verbeteren door een voorlopend Bissel-draagstel en de snelheid te verhogen tot 70 km/u. Na de Tweede Wereldoorlog bleef deze bij de DR van de DDR en deed in de jaren ‘60 dienst op het opstelterrein Heringsdorf op het eiland Usedom in het passagiers- en vrachtverkeer. Daar kreeg deze zelfs windleiplaten vanwege de soms sterke zeewind. Het opschrift "Lok Brigade Fritz Reuter" toont de bijzondere zorg die deze brigade aan de locomotief heeft besteed en herinnert aan de Nederduitse schrijver en democraat Fritz Reuter, die in de 19e eeuw leefde.